Sustainability, Environment, Health, and Safety Committee

Madde 1: Kuruluş

Bu çalışma esasları (“Çalışma Esasları”) GDZ Elektrik Dağıtım  A.Ş. (“Şirket”) Yönetim Kurulu Sürdürülebilirlik, Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği Komitesi’nin (“Komite”) görev kapsamı ve çalışma esaslarını belirler.

Komite, Şirket Esas Sözleşmesi’nin (“Esas Sözleşme”) ilgili hükümleri çerçevesinde Şirket Yönetim Kurulu (“Yönetim Kurulu”) kararıyla kurulmuştur.

 

Madde 2: Amaç ve Kapsam

Komite’nin amacı; Şirket’in çalışanları ve tüm işletme tesislerini kapsayan sürdürülebilirlik, yaşam, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün geliştirilerek, çevre düzenlemeleri ve faaliyetleri de dahil olmak üzere proaktif olarak emniyetli davranış yaklaşımının benimsenmesi ve geliştirilmesinin sağlanmasıdır. Ek olarak, sürdürülebilirlik ilkelerinin uygulanmasını sağlamaya yönelik önleyici/iyileştirici tedbirler, fırsat yaratabilecek alanlar ve faaliyet sonuçları hakkında Yönetim Kurulu’nu bilgilendirmektir. Çalışma Esasları, Komite’nin değerlendireceği tüm sosyal, çevresel, iş sağlığı ve güvenliği konularını kapsar.

Sürdürülebilirlik, İSG, çevresel ve sosyal konularda hedeflerin değerlendirilmesi ve temel performans göstergelerinin (“KPI”) değerlendirilmesi Komite’nin sorumluluğundadır.

 

Madde 3: Tanımlar

ESG: Çevre, sosyal ve yönetişim (environment, social and goverance)

İSG: İş sağlığı ve güvenliğini ifade eder.

KPI: Sürdürülebilirlik, sosyal, çevresel ve İSG temel performans göstergelerini ifade eder.

LTI: Gün kayıplı kazaları ifade eder.

 

Madde 4: Kuruluş ve Üyelik

Komite, en az bir Yönetim Kurulu üyesi, Genel Müdür, Operasyon Direktörü, Sürdürülebilirlik, İş Sağlığı Güvenliği, Çevre ve Entegre Yönetim Sistemi Müdüründen oluşur. Komitenin toplantı gündeminde paydaş katılımı ve sosyal etki konularında maddeler bulunması halinde İnsan Kaynakları Direktörü ve Kurumsal İletişim Müdürü’nün de katılımı sağlanır. Yönetim Kurulu üyesi Komiteye başkanlık eder.

Komite üyeleri, Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Görev süresi üç yılı aşamaz ve görev süresi sona eren komite üyeleri yeniden görevlendirilebilir.

Komite’nin görevlerini yerine getirmesi için gereken her türlü kaynak ve destek Yönetim Kurulu tarafından sağlanır. Komite, gerekli gördüğü yöneticiyi ve danışmanları toplantılarına davet edebilir ve görüşlerini alabilir. Komite gerektiğinde konusunda uzman kişilerin ve danışmanların görüşlerinden yararlanır.

 

Madde 5: Toplantılar

Komite’nin üç ayda bir toplanması esastır. Çalışmaların etkinliği için gerekli görülen durumlarda daha sık Şirket merkezinde veya komite üyelerinin bulunduğu başka bir yerde toplanır. Komite toplantılarının zamanlaması mümkün olduğunca Yönetim Kurulu toplantılarının zamanlaması ile uyumlu olur.

Komite üyelerinin salt çoğunluğunun mevcudiyetiyle toplanır ve toplantıda hazır bulunan üyelerin çoğunluğu ile karar alır.

Komite, yapmış olduğu tüm çalışmaları yazılı hale getirir, kaydını tutar ve Komite çalışmaları ile Komite toplantılarına ilişkin sonuçlara ilişkin bilgileri içerecek şekilde Yönetim Kurulu’na raporlama yapar. Komite, kendi görev ve sorumluluk alanıyla ilgili tespit ve önerileri derhal Yönetim Kurulu’na yazılı olarak bildirir. Komite toplantılarına ilişkin tutanaklar Komite üyeleri tarafından onaylanarak Komite kararları ile birlikte saklanır.

Şirket’in İş Sağlığı Güvenliği, Çevre ve Entegre Yönetim Sistemi Müdürü veya komite tarafından atanan bir üye Komite Başkanı’na bağlı olarak Raportör sorumluluğunu üstlenir. Raportör toplantı gündemi ve ilgili belgeleri toplantıdan önce Komite üyelerine sunar. Başkanının toplantıya katılmasını istediği kişilerin katılımını sağlar. Toplantı tutanaklarını ve kararlarını yazar, ilgili taraflara dağıtımını sağlar.

Toplantıların idari organizasyonundan ve toplantı tutanaklarının yönetim kurulu üyelerine dağıtımından ve kararların karar defterinde muhafaza edilmesinden yönetim kurulu sekretaryası sorumludur.

 

Madde 6: Görev ve Sorumluluklar

Komite aşağıdaki hususlarla sınırlı olmamak üzere sürdürülebilirlik, İSG, çevresel ve sosyal konuları takip eder, gözden geçirir, revize eder, ilgili aksiyon planlarını çıkarır ve gerekli olması halinde ilgili hususları ve süreçleri Yönetim Kurulu’na raporlar:

İSG Kurulu ve Yaşam Güvenliği Alt Komitesi ve saha personelinden gelen geri bildirimler dikkate alınarak, İSG performansı ve hedefleri;

Çevre faaliyetlerinde sürekli iyileştirme ve geliştirmeyi sağlayacak çalışmalar;

Çevresel ve sosyal alandaki performans, enerji tüketimi, atık yönetimi, çevresel ve sosyal riskler ile alakalı geri bildirimlerin değerlendirilmesi;

KPI uygulamaları ve ilgili hususların değerlendirilmesi;

İSG kültürünün yaygınlaştırılması çalışmaları ile planlı yönetim yürüyüşlerinin ve denetim sonuçlarının değerlendirilmesi;

İSG, çevresel ve sosyal konularda eğitim çalışmalarının takibi, raporlanması;

İş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi, sağlıklı ve güvenli iş ortamları oluşturmaya yönelik çalışmaların takibi ve performans ölçümü amaçlı hedefler konulması ve ilgili birimlerce sağlanan veri ve bilginin komite başkanı Yönetim Kurulu üyesine raporlanması;

Şirket’in operasyonlarının çevresel ve sosyal risklerinin ve etki boyutlarının belirlenmesi, ölçümü, takibi, kayıt altına alınması, denetimi ve raporlanması;

Proaktif risk önleme, aylık planlı emniyet kontrolleri, aylık yönetim İSG yürüyüşü, düzenleyici önleyici faaliyetleri, kayba ramak kala, emniyetsiz durum ve davranış, LTI da dahil olmak üzere İSG performansının sürekli iyileştirilmesi yoluyla organizasyonel dayanıklılığın artması;

Sürdürülebilirlik raporu ve ESG skorlamaları.

 

Madde 7: Tadil

Sürdürülebilirlik, Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği Komitesi Çalışma Esasları’nda yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulu’nun onayına tabidir.